वि.सं.: २०८२, कात्तिक १२ बुधबार
इ.स.: 2025 October 29,WEDNESDAY
वि.सं.: २०८२, कात्तिक १२ बुधबार
‘जनबहाः द्य (सेतो मच्छिन्द्रनाथ)’ को रथ यात्रा : आज असनदेखि वसन्तपुरसम्म
काठमाडौँ । जनबहाःद्य (सेतो मच्छिन्द्रनाथको रथयात्रा) को आज दोस्रो दिन हो । जात्राको पहिलो दिन जनवहालको मन्दिरमा सेतो मच्छिन्द्रनाथको मूर्तिलाई बिशेष श्रृङ्गार गरेर निकालियो । त्यसपछि खटमा राखेर जमलस्थित तीनधारा पाठशाला अघिल्तिर निर्माण गरिएको रथमा लगेर प्रतिस्थापन गरियो । यसपछि रथ तानेर रत्नपार्क, भोटाहिटी हुँदै असनसम्म
पुर्याइएको थियो । यस जात्रामा महानगरपालिकाका प्रमुख बालेन्द्र शाह (बालेन), उपप्रमुख सुनिता डंगोलसहित जनप्रतिनिधि र कर्मचारीहरु रथयात्रामा सहभागी हुनुभएको थियो ।
असनमा राखिएको रथलाई आज बालकुमारी, केलटोल, इन्द्रचोक, मखन हुँदै वसन्तपुरमा कालभैरवको मूर्ति रहेको स्थान नजिक लगिनेछ । भोलि (वैशाख ६ गते) बेलुका हनुमानढोकाबाट चिकंमुगल, जैसीदेवल, ज्यावहाल हुँदै लगनसम्म पुर्याइन्छ । पर्सि (वैशाख ७ गते) लगनमा मच्छिन्द्रनाथकी आमा भएको रुखको परिक्रमा गराइन्छ । रथ यात्राको अन्तिम दिन (वैशाख ८ गते) लगनबाट मूर्तिलाई खटमा राखेर ज्याबहाल द्यः लँ, यूतुननी, कोहिटी, भीमसेनस्थान, मरु, यट्खा, नरदेवी, किलाघः, भेडासिंह, केलटोल हुँदै जनबहाल पु¥याइन्छ ।
रथ यात्राका रुटहरुमा रथयात्राका दिन महानगरपालिकाले सवारी प्रवेश र पार्किङ्लाई निषेध गरेको छ ।
हरेक बर्ष चैत्र शुक्ल अष्टमीका दिनबाट रथयात्रा सुरु गरिन्छ । अष्टमीका दिन निकालिएको सेतो मच्छिन्द्रनाथको मूर्तिलाई पूर्णिमाका दिन मन्दिरमा लगेर रथ यात्रा बिसर्जन गर्नु पर्ने प्रचलन छ ।
हिन्दू र वौद्ध धर्माबलम्बीहरुले सेतो मच्छिन्द्रनाथलाई बर्षा र सहकालका देवताका रुपमा श्रद्धापूर्वक पूजा आराधना गर्छन् । शैव सम्प्रदायले शिवका रुपमा, शाक्त सम्प्रदायले शक्तिका रुपमा, बौद्ध महायान तथा बज्रयान सम्प्रदायले आर्यावलोकितेश्वरका रुपमा आस्थापूर्वक पूजा गर्नु धार्मिक सदभाव र सहअस्तित्वको उदाहरण हो । यसरी गरिने पूजा आराधनाबाट अनिष्ट हट्ने, अकाल मृत्युबाट बच्न सकिने, अशान्ति र असुरक्षाबाट बच्न सकिने, घरमा लक्ष्मी भित्रिने, परिवारमा सुख, शान्ति र समृद्धि छाउने विश्वाश गरिन्छ ।
धार्मिक सद्भावको प्रतीक
जनबहाः द्यको प्राचीनता र यसको सांस्कृतिक, धार्मिक, पुरातात्विक, सामाजिक र राजनीतिक सम्बन्ध काठमाडौँ र यहाँका श्रद्धालुसँगै गान्धारा, लाहोर र तिव्वतियनसँग पनि छ । मच्छिन्द्रनाथ र गोरखनाथको सम्बन्ध पनि छ । मच्छिन्द्रनाथको दर्शनमा महायान (सिद्ध परम्परा), इतिहास, मन्दिरको भव्यतासँग कला, कौशल र सिपको सम्बन्ध अद्वितीय मानिन्छ । जात्रामा निर्माण गरिने रथको निर्माण शैली, रथ निर्माणदेखि रथयात्राका लागि समुदाय समुदायलाई दिइएको जिम्मेवारी (कामको बाँडफाँड) सामाजिक तथा धार्मिक सद्भावको प्रतीकका रुपमा मान्न सकिन्छ ।
रथ निर्माण
चैत्र शुक्ल प्रतिपदाका दिनदेखि जात्राका लाथि रथ बनाउन सुरु गरिन्छ । रथलाई ४ भागमा बाँडेर ४ वटै कवलले एक एक भाग बनाउने चलन छ । यसमा गोफल कवल र मखन कवल मिलेर रथको अगाडितिरका २ वटा चक्कासहित रथको माथिल्लो भाग बनाउँछन् । यस्तै, तुकं बहाः कवलले पछाडिपट्टिको वायाँ कुनो र बिज्यापू ननी कवलले पछाडिको दायाँ कुनो बनाउने परम्परा छ ।
मच्छिन्द्रनाथको मन्दिर
बौद्ध धर्माबलम्बीहरुको पवित्र धार्मिक देवस्थल कनक चैत्य महाविहारलाई चलनचल्तीमा जनबहाल भन्ने गरिन्छ । महाविहारको मध्य भागमा आर्यावलोकितेश्वरको भव्य मन्दिर छ । मन्दिरभित्र दुई हात भएका, दायाँ हातमा अभयवर दिँदै गरेका, वायाँ हातले कमलको फूल लिएर ध्यान मुद्रामा मत्र्यमण्डलतर्फ निहुरिएका, सेतो वर्णका जनवहाःद्यको प्रतिमा छ । मन्दिरको तीनतिर भित्तामा लोकेश्वरका ध्यानसहित विभिन्न मुद्राका १०८ वटा चित्र छन् ।
वि. सं. १९७४ सालमा आगलागी हुँदा दिगिछेँ पूर्ण रुपले ध्वस्त भएको थियो । १९९० सालको भूकम्पले दिगिछेँको केही भागमा क्षति भयो । २०७२ सालको भूकम्पले दिगिछेँमा ठूलो क्षति भयो ।
मच्छिन्द्रनाथ प्रकट हुनु तथा मूर्ति स्थापनासँग सम्बन्धित किंवदन्ती
प्राचीन कालमा काठमाडौँको जमलमा खेत खन्ने क्रममा किसानले सेतो मच्छिन्द्रनाथको मूर्ति भेट्टाएको कथा यो रथयात्रासँग सम्बन्धित छ । मूर्तिलाई खेतबाट निकाली घरको भकारीमा राख्दा घरमा अन्नको कमी नभएको, सुख, शान्ति, समृद्धि प्राप्त भएको र रोग ब्याधको नाश हुन थालेको थियो । भगवानको मूर्ति घरमा राख्दा मान मर्यादा दिन नसकिने महसुस गरेर जमलबाट मूर्तिलाई लगेर जनबहालमा राखेको विश्वाश छ । मूर्तिको स्थापना गरिएको बर्षदेखि नै मूर्ति भेट्टाएको स्थानका रुपमा रथ यात्रा जमलबाट सुरु गर्ने गरिएको छ ।
हिन्दु र बौद्ध धर्मावलम्बीहरुका साझा आस्थाका देवता सेतो मच्छिन्द्रनाथको जात्रा चैत्र शुक्ल अष्टमीदेखि पूर्णिमा भित्रका ५ दिन चल्छ । मूर्ति सेतो भएकोले देवताको नाम सेतो मच्छिन्द्रनाथ राखिएको बिश्वास छ । देवताका अन्य नामहरुमा करुणामय, आर्याबलोकितेश्वर पनि हुन् ।
तस्विर : विनय शाक्य
निशुल्क उपचार सहजिकरण सेवा
फोहरमैला व्यवस्थापन प्रणाली
पार्किङ्ग व्यवस्थापन प्रणाली
Intern आवेदन प्रणाली
KMC Mobile App
इजलास व्यवस्थापन प्रणाली
विद्युतीय नक्शा पास प्रणाली
बिपद् सूचना ब्यवस्थापन प्रणाली
सहकारी व्यवस्थापन प्रणाली
बोलपत्र आवहन प्रणाली
घटना दर्ता नागरिक सेवा
राजश्व भुक्तानी प्रणाली
KMC Smart Toilet
Metro Mart
KMC Parking App