वि.सं.: २०८२, मंसिर १३ शनिबार
इ.स.: 2025 November 29,SATURDAY
वि.सं.: २०८२, मंसिर १३ शनिबार
पहिलो दिनले, नवप्रवर्तनमा आधारित शैक्षिक कार्यक्रमलाई तहगत सरकारबिच ‘अपनत्व’ र साझेदारबिच ‘सहकार्य’को वातावरणमा जोड
काठमाडौँ । नव प्रवर्तनमा आधारित शैक्षिक कार्यक्रमको प्रभावकारी कार्यान्वयनका लागि केन्द्रीय नीतिलाई स्थानीयकरण गर्नु पर्ने शैक्षिक सम्मेलनले सुझाव दिएको छ । काठमाडौँ महानगरपालिका राजधानीमा आयोजना गरेको नवप्रवर्तनमा आधारित महानगरपालिकाका शैक्षिक योजना तथा कार्यान्वयनमा आएका कार्यक्रमका अनुकुलता र प्रतिकुलता विषयक शैक्षिक सम्मेलन (एजुकेसनल कन्फरेन्स अन इनेब्लिङ् इनोभेसन्स इन एजुकेसन प्लानिङ् एण्ड इम्प्लिमेन्टेसन) अन्तर्गत दोस्रो दिनको सत्रले पहिलो दिनको सत्रको सन्देशलाई जोड्दै यस्तो सुझाव दिएको हो । सम्मेलनको पहिलो दिनले, नवप्रवर्तनमा आधारित शैक्षिक कार्यक्रमलाई तहगत सरकारबिच ‘अपनत्व’ र साझेदारबिच ‘सहकार्य’को वातावरणमा जोड दिनु पर्ने निचोड निकालेको थियो । केन्द्रीय नीतिलाई स्थानीयकरण गर्न सके राष्ट्रिय लक्ष्य विद्यालयका कक्षा कोठाबाट कार्यान्वयनको वातावरण तयार हुने सम्मेलनको निचोड छ । शिक्षाको राष्ट्रिय नीतिको नतिजा र शैक्षिक प्रणाली सुधार कक्षाकोठाबाटै हुने भएकोले शिक्षक क्षमता अभिवृद्धि गरेर कक्षाकोठालाई सम्मेलनले जोड दिएको हो ।
सिकाइलाई विद्यार्थीहरुले बोझ महसुस गर्नु हुँदैन । विद्यार्थी, अभिभावक र देशले आवश्यकता महसुस गरेका जनशक्ति उत्पादनमा शिक्षा केन्द्रीत हुनुपर्छ । सिकाइलाई पाठ्यक्रमको घेरामा सीमित बनाउनु हुँदैन । आउँदा पुस्ताका आवश्यकतालाई पूरा गर्ने शैक्षिक नीति र कार्यक्रम आजबाटै कार्यान्वयनमा ल्याउन थाल्नु पर्छ । यसका लागि तहगत सरकाका बिच कार्यक्रममा अपनत्व र साझेदार बिच सहकार्यको वातावरण निर्माण गरिनु पर्छ । शिक्षाको राष्ट्रिय नीतिको बिम्ब स्वचालित र प्रोत्साहित कक्षा कोठाबाट प्राप्त हुने भएकोले नीति र लक्ष्य कक्षा कोठामा पुर्याउनु पर्छ । सम्मेलनको जोड थियो ।
सम्मेलनका सत्र, विषय र सहभागिता
सम्मेलनको पहिलो दिन सारवक्ताका रुपमा राष्ट्रिय योजना आयोगका पूर्व सदस्य डा. उषा झा पिएचडीले, प्रजातन्त्रमा सार्वजनिक शिक्षा अनिवार्य सर्त र वर्तमान सन्दर्भका विषयमा प्रस्तुतिकरण गर्नुभएको थियो । त्यस्तै भुटानका पूर्वमन्त्री ठाकुर एस. पौड्यालले, माइ ग्रीन स्कूल : पुनस्थापनात्मक सिकाइ र मानवीय समृद्धिको ढाँचा विषयमा प्रस्तुतिकरण गर्नुभएको थियो । महानगरपालिकाले सञ्चालन गरेका नवप्रवर्तनमा आधारित संस्थागत प्रयासका विषयमा सहरी योजना आयोगका सदस्य इञ्जिनियर शैलेन्द्र झाले प्रस्तुतिकरण गर्नुभएको थियो ।
यस दिन प्रारम्भिक बाल स्याहार र विकास तथा प्रारम्भिक बाल शिक्षा (अर्ली चाइल्डहुड एजुकेसन एण्ड डिभलपमेन्ट)का नीति र अभ्यास, भर्चुअल शिक्षण सिकाइ : डिजिटल अभियान, शिक्षकहरुको वृत्ति विकासको निरन्तरताका लागि टिचर कलेज कार्यक्रमलगायत विषयमा समानान्तर सत्रहरुमा प्रस्तुतिकरण र अन्तरक्रिया सञ्चालन भएको थियो । विश्वभर प्रयोग गरिएका नोवल इञ्जिनियरिङ्, रुपान्तरण र त्यसको ग्रहण, शैक्षिक पूर्वाधार निर्माणका उपयुक्त विधि, नेपालमा शिक्षा ऐनका आयाम र प्रभाव, बदलिँदो विदेशी सहायता र यसका आयाम, आउँदा पुस्ताका लागि शिक्षा चाहिने शिक्षा, साक्षरताको अभ्यास लगायत विषय सम्मेलनका सत्रहरुमा समेटिएका थिए । प्रारम्भिक शिक्षामा लगानी र संरचनाको उपयोग, विश्व अभ्यासका सिकाइ र स्थानीयकरणको सान्दर्भिकता, हरित र स्मार्ट विद्यालय, बाल केन्द्रीत वातावरण सम्मेलनमा छलफलका विषय थिए ।
दोस्रो दिन शैक्षिक योजना कार्यान्वयनमा नवप्रवर्तनको सम्भावना विषयमा केन्द्रीत थियो । यस दिन डा. अमृत थापाले सारवक्ताका रुपमा विश्वव्यापी परिवेशमा नेपालको स्थान विषयका प्रस्तुतिकरण गर्नुभएको थियो । यस्तै डा. पासाङ् याङ्जी शेर्पाले शैक्षिक योजना र कार्यान्वयनमा आदिबासी दृष्टिकोणको सुनिश्चितता विषयमा सारवक्ताका रुपमा धारणा राख्नुभएको थियो ।
यस दिन चलेका समानान्तर सत्रहरुमा नवप्रवर्तशील शिक्षण पद्धति, अपाङ्गता पहिचानको प्रारम्भिक चरण र समावेशी शिक्षा, विश्वव्यापी महामारीले शिक्षा प्रणालीमा ल्याएको सिकाइ, वैकल्पिक विषय : के साँच्चै वैकल्पिक विषय छन्? लगायत विषय समावेश थिए । यसैगरी विशेष सहयोगीको आवश्यकता भएका बालबालिकाहरुका लागि सहारा, शिक्षण क्रियाकलाप र मूल्याङ्कन, एकीकृत शिक्षण र सिकाइ अभ्यास, आधारभूत साक्षरता र गणितीय सिप, विद्यालयमा मानसिक स्वास्थ्य : मौनता तोड्दै, सहयोग जुटाउँदै, दिवा खाजा र बाल विकास ः पोषण र बाल विकासको सम्बन्ध, सकारात्मक परिणामहरु, विद्यार्थी पोर्टफोलियो लगायत विषय समावेश थिए ।
सम्मेलनमा भुटान, भारत, वङ्गालादेश, श्रीलंका, अमेरिका, क्यानाडासहित विभिन्न देशका शिक्षा क्षेत्रका विज्ञ तथा शैक्षिक रुपान्तरणमा काम गर्ने अधिकारीहरु सहभागी हुनुभएको थियो । उहाँहरुले आफ्नो सन्दर्भमा नवप्रवर्तनको अभ्यासका विषयमा अनुभव, अभ्यास र सिकाइ प्रस्तुतिकरण गर्नुभएको थियो । त्यस क्रममा उहाँहरुले काठमाडौँ महानगरपालिकाले सञ्चालन गरेको पुस्तकरहित शुक्रबार (बुक फ्री फ्राइडे) कार्यक्रमका बारेमा प्रशंशा गर्दै आफ्नो परिवेशमा सञ्चालिन यस्तै प्रकृतिका कार्यक्रमका बारेमा जानकारी गराउनुभएको थियो । बुक फ्री फ्राइडे कार्यक्रम नतिजामूलक छ । यसलाई संस्थागत गर्दै मूल्याङ्कन प्रणाली विकास गर्नु पर्नेमा उहाँहरुको जोड थियो । सत्रहरुमा संघ सरकार, प्रदेश सरकार, स्थानीय सरकार, वहुक्षेत्रीय साझेदार, स्रोत शिक्षक, शिक्षा अधिकृत र विद्यालय निरीक्षक, प्रधानाध्यापक, शिक्षक, अभिभावक र समुदायका प्रतिनिधिहरुको सहभागिता सुनिश्चित गरिएको छ ।
पूर्वाधारमा लगानी
बालबालिकाहरुको धेरै समय वित्ने विद्यालयको शैक्षिक वातावरणका लागि बस्न, खेल्न तथा रमाउन सक्ने खालको, सबै खालका विपद सामना गर्न सक्ने सुरक्षित भौतिक संरचना निर्माणमा जोड दिनुपर्छ । सुरक्षाका लागि पूर्व तयारी मजवुत बनाउनुपर्छ । अब विद्यालय भवनलाई पढ्ने ठाउँका रुपमा मात्र बुझ्नु हुँदैन । बालमैत्री, सुरक्षित र सिकाइका लागि प्रेरणादायी ठाउँ हुन् भन्ने सोच्नुपर्छ । यसअनुरुपका संरचना निर्माणमा लगानी गर्नुपर्छ ।
मितव्ययी लगानी
विद्यालयभित्रको व्यवस्थापनमा ठुलो लगानी गर्नु पर्ने ठाउँ पनि छन् । र, ठुलो लगानी नगरी स्थानीय स्रोत, साधनको उच्चतम उपयोगबाट सम्पन्न गर्न सकिने पूर्वाधार निर्माणका काम पनि छन् । कक्षाकोठालाई थप व्यवस्थित र सुविधा सम्पन्न बनाउने, स्वच्छता र सरसफाइका काम, सानो लगानीमा पनि सम्पन्न गर्न सकिने काम हुन् । यसका लागि विद्यालय आफैँले पनि काम गर्न सक्छन् ।
बाल विकासको प्रारम्भ
बाल स्याहार केन्द्रको संख्या बढाउनु पर्ने देखिन्छ । आमाबाबुहरु काममा जानु पर्ने भएपछि बाल स्याहारको उचित प्रवन्धका लागि यस्ता केन्द्रको संख्या बढाउनुपर्छ । आमाबाबु व्यस्त हुनासाथ बालबालिकालाई बाल विकास केन्द्रमा लगेर कापी कलम समाउन बाध्य बनाउनु हुँदैन । यसपछि बाल विकास केन्द्रमा रहन योग्य उमेर भएकालाई व्यवहारकुशल सिपबाट बालकेन्द्रीत कार्यक्रम सञ्चालन गर्नुपर्छ । यसका लागि शिक्षकहरुको सोच र व्यवहारमा रुपान्तरण हुन जरुरी छ । सानै उमेरमा वालवालिकामा भएको शारीरिक तथा मानसिक समस्या थाहा पाउन सके ऊ अनुकुलका कार्यक्रम तर्जुमा गर्न सकिन्छ । यसका लागि पनि शिक्षकको क्षमता आवश्यक छ ।
कक्षा १ देखि ३ सम्म एकीकृत पाठ्यक्रम लागू भइरहेको छ । यसलाई धेरै शिक्षकहरूले गाह्रो र बोझिलो ठान्नुभएको छ । यो शिक्षकहरुमा भएको गलत अवधारणा हो । यसरी हेर्दा बालकेन्द्रीत विकास अवधारणा कक्षा कोठामा पुगेको छैन । यसलाई शिक्षकको क्षमता विकास कार्यक्रमबाट पु¥याउन सकिन्छ ।
पूर्व प्राथमिक कक्षामा बालबालिकाको प्रारम्भिक सिकाइ तथा विकास मापदण्ड अनुसार शिक्षण क्रियाकलाप र निर्माणात्मक मूल्याङ्कनलाई प्रभावकारी कार्यान्वयन गर्नुपर्छ । प्रारम्भिक बालविकासका लागि महानगरपालिको आधारभूत अध्ययन गरेर शिक्षण प्रभावकारिताका लागि थप बजेट सहित कक्षा सुधारको प्रयास सराहनीय छ । यसलाई थप नतिजामुखी बनाउन अनुगमन आवश्यक देखिन्छ ।
शिक्षकहरुको क्षमता बढाउन वृत्ति विकास योजना
शिक्षकको क्षमता विकासका लागि सञ्चालन गरिएको टिचर्स कलेज कार्यक्रम प्रशंसनीय छ । विश्वविद्यालयहरुसँगको सहकार्यमा शिक्षकले कक्षामा पढाउँदै, विद्यालयमा पढ्दै गर्ने गरी यो कार्यक्रम तर्जुमा गर्न पाइयो भने स्थानीय आवश्यकता पूरा गर्न सकिन्छ ।
शिक्षाको स्थानीयकरण
स्थानीय तह तथा बिद्यालयले बिद्यार्थीहरुलाई इच्छाधीन बिषयहरु छनोटका पर्याप्त अवसर दिनुपर्छ । छनोट प्रक्रियालाई विद्यार्थीको रुचि, बिषयको उपयोगिता, समाज सान्दर्भिकता, महत्व, बैधतालाई आधार बनाउनुपर्छ । अभिभावक शिक्षा र विद्यार्थी परामर्श कार्यक्रमबाट परिवेश र विद्यालयअनुसार फरक फरक बिषय पठनपाठन गर्ने व्यवस्था मिलाउनु पर्छ । विशेष आवश्यकता भएका बालबालिकाको लागि पाठ्यक्रम, सहजीकरण पुस्तिका निर्माण, सहजीकरण सामग्री, शिक्षण विधि, मूल्याङ्कन पद्धति र स्तर निर्धारणका लागि विशेष तालिम प्राप्त सहजकर्ताको थप गर्नुपर्छ । यसको सञ्चालनका लागि मार्गदर्शन स्पष्ट पार्नुपर्छ ।
मनोसामाजिक परामर्श
गणित र भाषिक सिप विद्यालय तहमा मुख्य चुनौती देखिएको छ । यसमा सुधार ल्याउन विद्यालय र शिक्षक स्वचालित र जागरुक बनाउने योजना बनाउनुपर्छ । मानसिक स्वास्थ्यको फोकल व्यक्ति अनिवार्य रहनुपर्ने व्यवस्था गर्नुपर्छ । नर्सिङ परिषद्सँग समन्वय गरी नर्सिङ परिषद्ले दिने सात दिने तालिममा विद्यालय नर्सहरुलाई सहभागी गराएर मानसिक स्वास्थ्यको फोकल व्यक्ति बनाउन सकिन्छ । विद्यालय नर्सबाहेक अन्य शिक्षकहरुलाई राष्ट्रिय स्वास्थ्य तालिम केन्द्रले दिने तालिममा सहभागी गराएर मानसिक स्वास्थ्यका लागि फोकल पर्सन बनाउन सकिन्छ ।
नतिजाका लागि त्रिकोणात्मक सम्बन्ध
शिक्षक, विद्यार्थी र अभिभावकको त्रिकोणात्मक आत्मीय सम्बन्धले नतिजा प्रदान गर्छ । यो सामूहिक प्रयास नै गुणस्तरीय शिक्षाको मूल आधार पनि हो । यसमा प्रधानाध्यापकको कुशल नेतृत्व चाहिन्छ । यस्तै शिक्षकको लगनशील शिक्षण, विद्यार्थीहरुको स्वतःस्फूर्त सिकाइप्रतिको उत्साह र अभिभावकको सक्रिय सहभागिता आवश्यक हुन्छ । यसले सिकाइमा प्रत्यक्ष सकारात्मक प्रभाव पार्छ । यो त्रिपक्षीय सहकार्यले परीक्षाको नतिजा सुधार गर्न मात्र नभई विद्यालयको भौतिक, शैक्षिक र नैतिक विकासमा पनि टेवा पुग्छ ।
मूल्याङ्कन प्रणाली
विद्यालय तहमा अध्ययनरत बालबालिकाहरूको मूल्याङ्कन पेपर पेन्सिल टेस्टबाट अनुपयुक्त छ । अझ आधारभूत तहका बालबालिकाका लागि यो झन अव्यवहारिक अभ्यास हो । सिकाई भनेको निरन्तर चलिरहने प्रक्रिया हो । जसरी सिकाइ निरन्तर हुन्छ । मूल्याङ्कन पनि त्यसरी नै नियमित गरिनुपर्छ । हरेक बालबालिका फरक छन । उनीहरुमा केही न केही विशेष क्षमता रहेकै हुन्छ । हाम्रो सिकाइ र मूल्याङ्कन विद्यार्थीहरुको सिजनात्मक क्षमता उजागर गर्ने खालको हुनुपर्छ । निरन्तर मूल्याङ्कनबाट नै विद्यार्थीहरूको सही र वास्तविक तथ्य थाहा पाउन सकिन्छ । विद्यार्थी सिकाइका लागि आन्तरिक मूल्याङ्कन मापदण्ड २०८० तथा विद्यालय तहका पाठ्यक्रममा व्यवस्था भए अनुसार, आधारभूत तथा माध्यमिक तहमा अध्ययनरत विद्यार्थीहरूको मूल्याङ्कन गर्दा उपस्थिति, कक्षा सहभागिता र कक्षा कार्य, गृहकार्य, गृहकार्यको पृष्ठपोषण, परियोजना कार्य, हाजिरी, व्यवहार परिवर्तन, सिर्जनात्मक सिकाई लगायतका अन्य विभिन्न सूचकलाई आधार बनाउनुपर्छ । यसमा निश्चित खालको सिकाई उपलब्धी मूल्याङ्कन अभिलेख फारामलाई पोर्टफोलियोका रुपमा विकास गर्न सकिन्छ ।
समाधान केन्द्रीत सिकाइ
समस्या समाधानका लागि साहित्य र इन्जिनियरिङलाई एकै ठाउँमा प्रयोग गर्ने विधि अपनाउन सकिन्छ । यो नोवेल इञ्जिनियरिङ् हो । वर्तमान शिक्षाको ध्यान समस्या समाधानप्रति लक्षित हुनुपर्छ । सहानुभूति, नमूना तथा ढाँचा र पुनरावृत्ति जस्ता सिपले समस्याको समाधान दिन मद्दत गर्छ । सिकाइलाई यसतर्फ केन्द्रीत गराउनुपर्छ ।
अभिभावक शिक्षा
समाजका लागि चाहिएको व्यक्ति र अभिभावकहरुको अपेक्षाका बिचमा तालमेल छैन । त्यही समाजमा बसेर एकजना व्यक्तिले सामाजिक क्रियाकलापका लागि जे अपेक्षा गर्छ । आफ्ना सन्तान त्यो दिशामा छ कि छैन भन्नेतर्फ चाहिँ सोच्दैन । स्थानीय स्तरमा भन्दा माथि उठेर अभिभावकहरु बच्चाले राम्रो प्रदर्शन गरून् भन्ने चाहन्छन् । तर, उनीहरुको उमेर र विकास अनुकुल अभ्यासका बारेमा ख्याल गर्दैनन् । यसबाट बालबालिकाको विकास र सिकाइमा नकारात्मक असर पर्न सक्छ । यसकारण अभिभावक शिक्षा अपरिहार्य छ ।
शिक्षामा दातृ निकायको सहायता
विश्व अहिले सुरक्षा र अन्य नयाँ प्राथमिकताहरूमा लगानी बढाउनुपर्ने ठाउँमा पुगेको छ । यसकारण परम्परागत विकास सहायता घट्ने सम्भावना छ । अहिले नै घटेन भने पनि क्रमशः घट्दै जाने ठाउँमा पुगेको छ । यसकारण अहिले प्राप्त सहायताबाट गुणस्तरीय शिक्षा प्रणालीको संस्थागत क्षमता बढाउन लगाउनुपर्छ ।
साक्षरता
उमेरगत रुपमा शिक्षा र साक्षरताका कार्यक्रम एक साथ सञ्चालन गर्न सकिन्छ । साक्षरताका वहुआयाम छन् । पढ्ने, लेख्ने र अंङ्कगणीतिय अभ्यासभन्दा वृहत सोचमा गएर सामाजिक अवस्था र आवश्यकताका विषयमा साक्षरता अभिवृद्धि गर्न आवश्यक छ । यो कार्यक्रमले अभिभावक शिक्षा र विद्यालय शिक्षा दुवैका लागि योगदान गर्छ । स्टीम, सञ्चार, आलोचनात्मक चेत विकास जस्ता आयामका लागि पनि साक्षरताका कार्यक्रमको भूमिका रहन्छ । काठमाडौँ महानगरपालिकाले कार्यान्वयनमा ल्याएको पुस्तकरहित शुक्रबार (बुक फ्री फ्राइडे) साक्षरता कार्यक्रमको एउटा उदाहरण हो । यसले शिक्षक र विद्यार्थीहरुलाई शिक्षण सिकाइ प्रक्रियालाई वृहत दृष्टिबाट एउटै ठाउँमा उभ्याएको छ । कार्यक्रममार्फत सञ्चालन भएको यो, साक्षरताको अनुकरणीय उदाहरण हो ।
शिक्षामा नवप्रवर्तन
शिक्षाका नवीन कार्यक्रम सञ्चालन गर्न नयाँ आविष्कार गरिरहनु पर्दैन । एकअर्काका अभ्यास र सिकाइबाट धेरै प्रभावकारी कार्यक्रम सञ्चालन गर्न सकिने अवस्था छ । शिक्षाको आकाशलाई बादलरहित बनाउन नेपालको शिक्षा प्रणालीलाई अझ जानकारीमूलक र अर्थपूर्ण आकार दिनुपर्छ । आपसी ज्ञानलाई साझा जगको रूपमा प्रयोग गर्नुपर्छ ।
शिक्षामा नवीनता सधैं भव्य हुनु पर्छ भन्ने छैन । शिक्षकले म कसरी पढाउँदैछु भन्ने सोचर क्रियाकला गराउने, आत्मसमीक्षा गर्ने हो भने एक तहको नवीनता त्यहीँबाट सुरु हुन्छ । उदाहरणका लागि गणित विषयलाई लिन सकिन्छ । यो विषयलाई सिद्धान्तसँग जोडेरभन्दा दैनिक जीवन यापनको भागसँग जोडेर पढाउने हो भने यत्तिकै सिकाइ प्रभावकारीता वढ्छ । यसका लागि कुनै नौलो आविष्कार चाहिँदैन ।
कक्षाकोठा सजावट हुन सक्छ । डेक्सबेञ्च मिलाएर राख्ने हुन सक्छ । किताब कापी, खाजा पानीका भाँडा राख्ने व्यवस्थापन हुन सक्छ । कोठालाई कुनै विषयसँग सम्बन्धित स्वरुपमा देखाउने हुन सक्छ । यी सबै नवप्रवर्तन हुन् । कक्षा कोठालाई किताब पढ्ने ठाउँभन्दा माथिल्लो श्रेणीमा व्यवस्थापन र उपयोग गर्नु पनि नवप्रवर्तन नै हो । यसरी गरिने सानाठुला प्रयासले बालबालिकाको जीवनलाई छुन्छ । यसबाट यसको सिकाइ अर्थपूर्ण, आनन्ददायक र सान्दर्भिक हुन्छ ।
बौद्धिक अपाङ्गताको कथाले दर्शक भक्कानिए
सम्मेलनका विविध विषय र प्रस्तुतिमध्ये बौद्धिक अपाङ्गता भएका बालकलाई अध्ययन गराउन उनकी आमाले गरेको संघर्षको कथामा आधारित नाटकले उपस्थित दर्शक भक्कानिएका थिए । शिक्षा क्षेत्रका चुनौती र ती चुनौतीलाई व्यक्ति, परिवार र समाजले सामना गर्नु परेका कठिनाइ देखाउने क्रममा बौद्धिक अपाङ्गता भएका व्यक्तिको कथालाई प्रतिनिधिमूलक रुपमा प्रस्तुत गरिएको थियो । परिवारका कोही सदस्यमा शारीरिक वा मानसिक समस्या परे त्यो व्यहार्ने मुख्य दायित्व महिलामा देखाउँदै नाटकमा ती महिलाले आफ्नो सन्तानलाई शिक्षा प्रदान गराउन व्यक्तिगत, पारिवारिक, सामाजिक र शैक्षिक संस्थाहरुसँगको गर्नु परेको मुकाबिला नाटकमा देखाइएको थियो । सबै व्यक्ति सबै क्षेत्रमा निपूर्ण हुन सक्दैनन् । उसमा भएको क्षमता विकास गराएर त्यसै क्षेत्रमा निपूर्ण बनाउन सरकार, समुदाय र शैक्षिक क्षेत्रलाई दायित्व बोध गर्न नाटकले सुझाएको थियो । बालबालिकामा हुने कुनै एक दोष देखाउँदै उसलाई असक्षम भनेर घोषणा गर्ने पारिवारिक, सामाजिक तथा शैक्षिक आचरणमा सुधार ल्याउनु पर्ने नाटकले सन्देश दिएको थियो ।
शैक्षिक रुपान्तरणमा महानगरपालिकाको यात्रा
काठमाडौँ महानगरपालिकाले शैक्षिक सुधारका लागि ‘पूर्वाधार’, ‘शैक्षिक सामग्री’, ‘मानव पुँजी विकास’ र ‘सुशासन व्यवस्थापन तथा दिगोपना’मा लगानी बढाएको छ । ‘पुस्तकरहित शुक्रबार’ कार्यक्रमअन्तर्गत प्रारम्भिक बाल विकास कक्षादेखि कक्षा ३ सम्म एकीकृत सिकाइ, कक्षा ४ देखि ८ सम्म सिर्जनात्मक सिकाइ, कक्षा ९ र १० मा शिक्षामा सिप कार्यक्रम सञ्चालन भएका छन् । सिर्जनात्मक सिकाइका लागि २५ विधामा र शिक्षामा सिप कार्यक्रममा १० विषयका पाठ्यक्रम तर्जुमा गरेर कार्यान्वयनमा ल्याएको छ । शैक्षिक नतिजा सुधारका लागि फेस्टिभल क्याम्प, विन्टर क्याम्प, प्रविधिको पहुँच वृद्धि, पठन संस्कार, उपचारात्मक कक्षा सञ्चालन गर्ने अभ्यास विकास गराएको छ ।
स्वर्णिम योजना सुन्दर विद्यालयले वातावरणीय सुधार, स्वच्छता र सरसफाइका लागि काम भएको छ । स्वर्णिम योजना रचनात्मक विद्यालयले खेललाई शिक्षासँग जोडेर सञ्चालन गरिने कार्यक्रम विद्यार्थीको सर्वाङ्गीण विकासमा सहयोग पुगेको छ । कक्षा कोठाहरुमा स्मार्ट बोर्ड, ल्यापटपसहित सूचना प्रविधिका उपकरण प्रदान गरेर सूचना प्रविधिमा आधारित शिक्षण क्रियाकलाप सञ्चालन गर्ने गरिएको छ । शिक्षकहरुको क्षमता विकासका लागि टिचर्स कलेज कार्यक्रम, विषयगत तालिम सञ्चालन गरिएको छ ।
शैक्षिक रुपान्तरणका लागि पृष्ठपोषण
महानगरपालिकाले शैक्षिक रुपान्तरणमा गरिरहेको कामलाई सरोकारवाला र साझेदारको दृष्टिकोण कस्तो छ?, पृष्ठपोषणका लागि गएको वर्ष एजुकेसन ट्रान्सफरमेसन समिट आयोजना गरिएको थियो । त्यो समिटले शिक्षा प्रणालीमा सुधार ल्याउन शिक्षक, विद्यार्थी, नीतिनिर्माता, समुदाय सबैलाई एउटै मञ्चमा ल्याउनु पर्ने आवश्यकता अनुभूति गराएको थियो ।
यसले देखाएको आवश्यकता पूरा गर्दै शिक्षक केन्द्रीत सम्मेलन र विद्यार्थी केन्द्रीत एजुकेसन फेस्टलाई नियमित कार्यक्रमका रुपमा आयोजना गर्न थालिएको छ । एजुकेसन फेस्ट शैक्षिक सत्र सकिनुभन्दा २ महिना अगाडि गरिन्छ । एक वर्षमा उनीहरुले सिकेको सिप प्रदर्शित गर्नु यसको उद्देश्य हो । यसमा विद्यार्थीहरूले व्यक्तिगत तथा सामुहिक प्रयासमा रचनात्मकता, सिप, सोच प्रदर्शन गर्छन् । शिक्षा सम्मेलन भने वार्षिक नीति, बजेट तथा कार्यक्रम तर्जुमा हुने अवधिमा आयोजना हुने गरेको छ । यसबाट आगामी वर्षको नीति, बजेट र कार्यक्रममा पृष्ठपोषण दिन सकोस् भन्ने अपेक्षा राखिएको छ । यस्ता अभ्यासबाट शिक्षा क्षेत्रमा स्थानीय आवश्यकता पहिचान हुन सक्छ । व्यवहारमा आधारित दृष्टिकोण थाहा हुन्छ । यही आधारमा नीति निर्माण र निर्णय प्रक्रियालाई दिगो बनाउन सकिन्छ ।
यी नियमित कार्यक्रमसँगै सम्मेलनको पूर्व अभ्यासका रुपमा महानगरपालिकाले गएको बैशाख महिनामा शैक्षिक गोलमेच छलफल आयोजना गरेको थियो । गोलमेच छलफल दोस्रो चरणको कार्यक्रम हो । त्यसअघि आयोजना गरेको काठमाडौँ एजुकेसन फेस्ट पहिलो कार्यक्रम थियो ।
अबको बाटो
जीवन उपयोगी, व्यवहारिक र मागमा आधारित शैक्षिक प्रणाली विकास गर्न काठमाडौँ महानगरपालिकालाई राष्ट्रिय अन्तराष्ट्रिय स्तरका साझेदार र सरोकारवालाबाट पृष्ठपोषण प्राप्त भएको छ । शैक्षिक रुपान्तरणका लागि यो ठुलो सम्पत्ति हो । शैक्षिक कार्यक्रमको दिगोपनाका लागि नीति, योजना तथा कार्यक्रम तर्जुमा गर्ने आधार हो ।
चरणगत रुपमा आयोजना गरिएका कार्यक्रमबाट विद्यार्थी, अभिभावक, शिक्षक, प्रधानाध्यापक, विद्यालय व्यवस्थापन समिति, जनप्रतिनिधि, तहगत सरकारका अधिकारी, राष्ट्रिय अन्तरराष्ट्रिय संघसंस्थाबाट प्राप्त भएका दृष्टिकोण, सुझाव, अनुकुलता र प्रतिकुलता सम्बन्धी पृष्ठपोषणलाई छुट्टाछुट्टै र संयुक्त विश्लेषण गरेर महानगरपालिकाको आफ्नै धारणा निर्माण गरेर सार्वजनिक गर्न आवश्यक छ ।
यसले स्थानीय सरकार सबैलाई शैक्षिक कार्यक्रम सञ्चालनमा मद्दत गर्नेछ ।
निशुल्क उपचार सहजिकरण सेवा
फोहरमैला व्यवस्थापन प्रणाली
पार्किङ्ग व्यवस्थापन प्रणाली
Intern आवेदन प्रणाली
KMC Mobile App
इजलास व्यवस्थापन प्रणाली
विद्युतीय नक्शा पास प्रणाली
बिपद् सूचना ब्यवस्थापन प्रणाली
सहकारी व्यवस्थापन प्रणाली
बोलपत्र आवहन प्रणाली
घटना दर्ता नागरिक सेवा
राजश्व भुक्तानी प्रणाली
KMC Smart Toilet
Metro Mart
KMC Parking App